TONOS Care voerde tientallen gesprekken met leiders van zorgorganisaties in VVT en GHZ over de uitdagingen die zij zien. Drie uitdagingen springen eruit. Er is druk voor méér:
- Regie voor de cliënten (want: Generiek kompas)
- Regie voor de zorgmedewerkers (want: nieuwe CAO voor de VVT)
- Reductie van kosten voor de zorgorganisatie (want: sterke kostenstijgingen)
Alle drie de uitdagingen tegelijk effectief aanpakken, blijkt erg lastig. Vooral de vraag naar meer Regie voor de zorgmedewerkers. Met de TONOS-app cliëntvolgend plannen, resulteert in meer inzicht, meer werk op eigen niveau, minder discussie over de diensten en een betere spreiding van de werklast. En lagere kosten. Maar eigen regie voor zorgmedewerkers…niet ècht. Daar is verandering in gekomen door de introductie van de rooster-automaat van TONOS. Met roosteren op basis van de werkelijke werk-privé voorkeuren van zorgmedewerkers, die daarna automatisch in enkele minuten in balans worden gebracht met de diensten die uit TONOS Plannen komen. Deze innovatie is ontwikkeld in samenwerking met Vitalis.
Het antwoord op meer regie voor cliënten, meer regie voor zorgmedewerkers en een significante reductie van kosten is daarmee: de inzet van AI-ondersteund plannen en roosteren met TONOS.